- Coaching
van de organisatie bij de aanpak van het ontwikkeltraject
- Status
onderzoek van de huidige ontwikkel situatie volgens de Porck- Methodiek door
kritische vragen te stellen over de huidige aanpak.
- Het
modereren van het ontwikkelen van een "recente" team onderwijsvisie gedragen
door het grootste deel van het team aan de hand van de Porckanalyse en 8 stappenplan van JP Kotter
- Start
met het glad strijken en vooral bespreekbaar maken van de individuele mentale
modellen binnen het team.
- Cursus
(Onderwijs) Organisatie Ontwikkeling vanuit het Porck concept
- Cursus
en begeleiding van Systeemdenken in de eigen werksituatie
- Implementatie van het 3O21 (Organisatie Ontwikkel Omgeving van de 21ste eeuw) systeem
- Implementatie van het OPI (Optimale Personeels Inzet) tool.
- zie
verder in de uitgewerkte cases
Meedenken en begeleiding bij het ontwikkelen van bijvoorbeeld:
- consistente
voortgangsregistratie systemen,
- vastleggen
en beheren van doorstroom profielen,
- planning
van de onderwijsprocessen,
- Implementatie van taakbeleid
- ondersteuning
financiële en juridische verantwoordelijkheden,
- ondersteuning
van het bijhouden van werkdruk docenten,
- in
kaart brengen en up-to-date houden van het competentie management van het personeel
(ondersteuning van de wet BIO),
- het
opzetten van lokale (proces)document beheersystemen op basis van een visuele structuur,
- opzetten
van een werkbare ISO9000-achtige kwaliteitsproces structuur voor het onderwijs,
- het
opzetten van structuur mbt het buitenschoolsleren,
- enz.
|